== Blog Nie Ok ke Tak==

Hari Ini 30 Nov 2009 bersamaan 13 Zulhijjah

Part 1

Hari ini dah keje semula selepas 4 hari aku bercuti.. Beraya di rumah kawan baik aku semasa bergelar student.. Kali ini aku sambut aidil adha di Setiu terengganu.. Pada awalnya risau gile sb isu banir yg melanda daerah setiu tue. Tp alhamdulillah semuanya dh kembali baik mcm biasa..

Kat sini aku nk story sikit serba sedikit pengalaman perjalanan aku dari melaka-kuala Lumpur-Setiu.. Aku ke KL pada ari rabu,jam 6.00 ptg.. pas time kerja.. hihhhiihihih.. perjlnan ke KL lancar wlpn kdng2 diganggu oleh sore driver yg prihatin pada keselamatan n keselesaan penumpang.. Driver ni paling marah kalo ad couple yg cube nk bermanja2 atas bus. Dia kate nnt dia bawa gi balai polis sb berkelakuan tidak senonoh di khalayak ramai.. hehehehe

perjalanan ke KL lancar.Aku sampai di hentian pudu pukul 8.30 mlm.. sesak sikit kat Pudu. Pastu chawa dtg sambut aku di Pudu dengan encik iskandar merangkap tunang chawa. Kemuadian ktrg ke sunwany piramid ntk teman chawa cari brng2 peribadi dia. Pastu lek la ke umah chawa di damansara.

Pagi khamis,kami bergerak dari umah chawa seawal 7 pagi menaiki bus rapidKL menuju ke Putra. sesak gile bus rapid KL. tambang RM1. jauh hgk nk ke hentian tue.. sesampainya ke hentian tue,aku tgk ramai gile org KL.. berpusus2 nk nek Putra.. huhuhu.. aku pun tergolong la antara yg berpusus2 tue. hai mcm2 bau ada tau.. perjalanan nk ke KL sentral mengambil mase lebih kurang setengah jam dari putra tue.. sesampainya di KL sentral,amik plak komuter ke hentian putra.. perjalan lebih kurang 20 minit..

kami sampai di hentian putra kul 9. Bekpes di mcD dulu sambil tunggu bus kul 10. Hentian tue penuh sesak ngan warga kelate-tganu yg nk balik ke kmpg halaman sempena aidiladha.. Bus ktrg smp lewat 15minit.. Tp paling xpuas hati bile bus ktrg diganti dengan bus sapu yg xde brand company.. huhuhu.. ktrg dh risau takut xselamat tp ktrg tetap doa semoga selamat sampai ke destinasi. Perjalanan kami lancar pada awalnya sehinggalah masuk ke daerah Chukai terengganu.. Kesesakakn lalu lintas sgt teruk.. ktrg tersangkut di Chukai-Kemamam lebih kurang 3jam. Kemudian tersangkut dia kala terengganu sejam.. disebabkan kepenatan terlalu lama duk atas bus,ktrg terlepas sampai ke jerteh.. hehehehe sejam tau terlepas dri umah che mah.. seb bek adik che mah sudi kutip ktrg di jerteh.. lawak giler. Call mak kat melaka,bantai kene gelak sb bukan xpernah pergi umah chemah tue. hem mungkin bus tue yg silap.. dia xsebut kuat2 pun " Setiu..Setiu..Setiu".. hehehehhe seb bek tersedar kat jerteh.. sepatutnya bus tue,last destinasi ialah setiu tp mlm tue destinasi dia terus ke Kelate.. huhuhu..

sambung nnti ye.. penat dah menaip ni.. hehehe c u in the next artikel..

0 comments:

Post a Comment

 

~~~~ Nukilan Dari Sue ~~~~

"Blog nie adalah hak peribadi saya.. Akan dipenuhi ngan ayat2 merapu yang diolah secara sesuka hati saya.. Blog peribadi ini akan digunakan untuk menepek sebanyak mane gambar2 yang saya rasa saya nk tepek dia.. Mungkin ada Entry yang tak ada kata2 tapi penuh ngan gambar2 sahaja.. Sekian"