== Blog Nie Ok ke Tak==

Malaysia Yang Aman Sejahtera

Salam semua.. Jom nyanyi lagi Negaraku.. hehehehehe.. Hem org kata kita x akan hargai sesuatu yg kita ada sehingga lah kita kehilangannya,betul x? Aku sgt setuju la dengan ayat2 derang tue.. Serius wei.. OK meh nk citer sikit..

Hari tue aku and the geng telah pun memulakan aktiviti tahunan kami iaitu naziran ke jbtn2 dia bawah seliaan kami.. Kali nie di mulakan dengan Daerah Gerik.. Hem perjalanan yg jauh la bg anak jadi melaka macam aku nie. ye ler,kalo org perak,ditnye jauh ke x dr ipoh ke gerik,depa ckp "xde la jauh sgt..dekat jgk..dalam 2 jam".. Ok melopong mulut aku dengau hah.. 2 jam tau.. ye la,kalo melaka tu,2 jam dah leh sampai Seremban atau pun Nilai.. hehehehehe.. Mmg nmpk sesgt ler aku ni "org luau".. Kami bergerak ke Gerik seawal 745pg.. Smp di Tol Kuala Kangsar pada 830 pg. Singgah mkn pagi dulu kt gerai "Pak Jabit" di Kuale..hehehehe Fuh roti canai n kuah dia mmg meletopsss la wei.. smp terkenang2 smp ke hari nie hah..

Pas mkn,terus bergerak ke Gerik.. Perjalanan yg dihiasi oleh pokok2 getak,pokok durian(nyum2x),pokok kekabu,pokok hutan.. pokok..pokok dan pokok.. Lenggung punggong aku tau.. Macam2 cite la yg aku dpt dari driver dan jugak geng2 aku tue.. Dh mcm melancong..hehehehe..ye la Kuala Kangsar ni terkenal ngan mcm2 cite.. Kome g ler buka buku sejarah dulu dan sekarang.. Mcm2 ado... Smp di PKD gerik pada kul 1015 am. Terus di mulakan ngan taklimat dan soal selidik.. Pastu ada jamuan mkn sikit dan terus bergerak plak ke Pengkalan Hulu sb nk melawat pegawai yg ditempatkan di Pintu Masuk Thailand-Malaysia. Teruja wei nk ke sana wlpn perjalanan sgt seram.. ye ler,xde sape2 tau.. hutan je.. huhuhu.. Kami sampai di pejabat deme tepat2 kul 1 ptg.. Seb bek pegawai tue ada.. Ok cite itu ini,check itu ini,setel.. Pastu..jeng..jeng..jeng...

Ok nk citer plak perasaan mase mula2 jejak kaki kt bumi gajah putih ni.. Wlpn xsmp 30km dari pintu sempadan Malaysia,tp hati aku sgt tak tenteram.. tetiba rasa keamanan dan keselamatan tak terjamin..hehehehehe..Utk pengetahuan korg,ktrg g sana hny nk mkn tomyam je.. iye..nk makan TOMYAM THAILAND je wei.. mmg sedap tau..xsama mcm tomyam thai yg ada kt malaysia nie.. Ktrg mkn di pekan dia.. yang kebetulan tgh sibuk ngan pesta air.. Hbs semua org dan kenderaan yg lalu lalang kene simbah ngan air.. yang lebih menakutkan bila derang men pewarna. wa seriau ok.. Seram kalo2 derang ajak join sekali.. eeeeeiiiiii.. Pas menikmati lunch di Thailand,sempatlah jgk shoping 1,2 nie.. Ala beli buah2 je pun.. kan thailand terkenal ngan hasil buah yg manis2.. Mangga dia sedap.. Ciku dia,pergh mcm madu rasenya.. hehhe.
.








Tepat kul 4 kaki selamat smp ke Bumi Malaysia tercinta.. Amin2x.. selamat dah.. Terus rasa selamat gile berada di negara sendiri..hhehehhehehe.. Kalo ada peluang,mmg nk g lagi sb ada brg yg teringin nk beli tp xsempat.. Pandang dari jauh je..hehehehhehehe.. Takut kene siram air..hehehehe

p/s: Mase duk shoping2 n mkn2 tue tak ingat plak yg thailand sedang di landa gempa.. dah smp malaysia baru teringat.. hehehehe.. sabau je ler

0 comments:

Post a Comment

 

~~~~ Nukilan Dari Sue ~~~~

"Blog nie adalah hak peribadi saya.. Akan dipenuhi ngan ayat2 merapu yang diolah secara sesuka hati saya.. Blog peribadi ini akan digunakan untuk menepek sebanyak mane gambar2 yang saya rasa saya nk tepek dia.. Mungkin ada Entry yang tak ada kata2 tapi penuh ngan gambar2 sahaja.. Sekian"