== Blog Nie Ok ke Tak==

Bila Hati Nie Rindu

Hai semua.. Hari nie aku xtau nk buat ape.. hari2 makan gaji buta je hah.. tak ada keje... Bila dah xde keje nie,mula la duk teringat2 org yg jauh di sana.. Ala sape lagi kalo bukan encik tunang tercyg.. (ye le,mesti le cyg).. Dah 3 bulan dia duk dlm Pulapol tue.. Mcm2 la duk pk.. ngan virus melanda PULAPOL KL,siap ada kematian ok.. tak ke ko cuak.. ye ler,trainer dia semua dari PULAPOL KL.. Risau2.. nak2 encik tunang mmg pernah kene tahan wad,sb demam teruk.. Tapi syukur sb dh sihat skrg..

Jom imbau saat2 mula2 encik tunang nk masuk PULAPOL..

Soklan pertama yang aku tanye dia mase tau yg dia akan g training selama 6 bulan di PULAPOL.

Aku = "Bila nk g kursus kawen nie?Dah berbuih mulut tau.."
Dia = " Ye,nk pergi la nie. Tapi segan,xde kawan. Jom ler g sesama"
Aku = "Ritu ada geng ajak g sesame berlagak xmau pergi.. Ok blh je g lagi 1x,tp u sponser ye"
Dia = ------- (diam seribu bahasa)

Soklan pertama bila aku dh tgk surat tawaran masuk PULAPOL dia..

Aku = "hah bila nk g kursus kawen ni?Tinggal 2 minggu je lagi nk g training."
Dia = " Ye,nk pergi la nie.dah call JAIP,derang ckp minggu ni boleh dtg"
Aku = "OK,nnt pegi tau.. Nnt tak de la kalut2."
Dia = "Tapi nk ajak u jejalan.. nk hbskan mase bersama"
Aku = ???&7$#^)#@!? ---- Diam.. (dalam hati,rasa nk nagis)

Soklan pertama bila dapat juma Encik Tunang di Hospital sebab demam

Aku = " nape leh jadi camni?hah tue la xmau makan?Eh nape itam sgt ni?eh nape botak licin
mcm tok sami nie?nape kurus sgt nie?nape muka jadi
kecik nie?"
Dia = " Amboi byknya 'nape'..Hem makanan xsedap,xlalu nk makan.."
Aku = "hai risau tau,Tgk,sggup drive dari Ipoh tau.terus balik umah pas dpt call dari mak u..
pasni jgn xmau mkn lagi. Oh ye cmne urusan kawen
ni.. kursus kawen xg lagi..
Permohonan kawen dari PDRM xbuat
lagi..bla..bla..pot..pet..pot..pet.."
Dia = ???&7$#^)#@!? ---- Diam.

hehehehhe.. Nmpk tak...Apa topik perbualan peberet aku.. ye la,geram tau,encik tunang malas nk g kursus kawen..wakakakkaa.. Muak la dia dengar bebelan tunang kesygan dia nie.. mase dia sakit,4 hari aku EL,sb nk jenguk dia kt hospital.. parents dia dtg 1 hari je sb mak ayah dia keje. Adik dia pun sekolah,so aku la yg diamanahkan tuk pantau perkembangan encik tunang aku tue..

Wlpn risau,tp aku bersyukur sb aku dpt jumpa encik tunang pas sebulan je dia masuk PULAPOL..wlpn jumpa kat wad.. kikikikiik..seronok tau.. Seminggu dia duk dlm wad..

ok penat dah hah nk bebel2.. wlpn duk taip je.. (heh penat jgk tau,nek haus jari-jemari aku nie hah).
Jom layan sikit gambar budak botak kesygn aku.. wah gitu..


** miss u so much **

2 comments:

Qaseh_ZaZa said...

hahaha.....dah tue pas abis training tanya lagi la....

Unknown said...

hah mmg nk tnye pun.. hari2 nk tnye.. geram tau

Post a Comment

 

~~~~ Nukilan Dari Sue ~~~~

"Blog nie adalah hak peribadi saya.. Akan dipenuhi ngan ayat2 merapu yang diolah secara sesuka hati saya.. Blog peribadi ini akan digunakan untuk menepek sebanyak mane gambar2 yang saya rasa saya nk tepek dia.. Mungkin ada Entry yang tak ada kata2 tapi penuh ngan gambar2 sahaja.. Sekian"